Conversie optimalisatie

Met conversie optimalisatie optimaliseer ik je website om je ondernemersdoelen te halen. Bijvoorbeeld nieuwe klanten aantrekken of je online omzet vergroten. Niet alle bezoekers converteren of worden klant. Conversie optimalisatie gaat je helpen om dit aantal te vergroten. Eigenlijk ga je zoveel mogelijk obstakels wegnemen die de bezoekers tegenhouden. Technische, functionele, usability, emotionele of obstakels in de waardepropositie.

Ik start met conversie doelen in te stellen. Vervolgens gaan we met Google Analytics achterhalen waar de meeste bezoekers afhaken, zodat je weet waar je naar verbeteringen moet zoeken (v.b. bestelproces) of waardoor de obstakel ontstaat (v.b. browser niet ondersteund of betalingsoptie niet werkend). Met Hotjar geef je bezoekers de mogelijkheid om feedback door te geven per onderdeel op je website. Vervolgens maak je hypothese over het mogelijk resultaat bij een wijziging en voer je een A/B test uit. Je kunt van alles testen, maar onderbouw het altijd met een analyse. Doorloop daarom altijd deze stappen: Analyses web statistieken en klantenservice (waar) – Inzichten (waarom) – Hypotheses (als dit dan dat) – Testen (bewijzen of je hypotheses kloppen). Vervolgens heb je je eerste obstakel aangepakt en zal je conversie stijgen.

Wil je hier meer over weten of heb je mijn hulp nodig?

Maak meteen een afspraak

Conversie optimalisatie

conversie optimalisatie

Optimaliseren van de website om je ondernemersdoelen te halen. Bijvoorbeeld nieuwe klanten aantrekken of je online omzet vergroten.